30 Aralık 2020 Çarşamba

Akıllı İmalatta Eğitim


Akıllı Üretimde Eğitim
Bir ülkenin eğitim sisteminin sosyal, ekonomik ve politik gelişiminde önemli bir rol oynadığına dair yeterli kanıt vardır. Başarılı ülkelerin çoğu eğitim sistemleri nedeniyle başarılıdır, örneğin Japon eğitim sistemi çocuklara birinci sınıftan üçe kadar sadece Japon ahlakının öğretilmesini gerektiriyor, başka hiçbir şey değil. Bu, Japonların işyeri etiğini destekleyen Japon kültürü ve eğitim sistemiyle iç içe olmasını sağlamak içindir. Sınıflar, yaşlarına ve eğitim düzeylerine bakılmaksızın çocuklar arasında yaratıcı düşünme ve farklı görüşlere sahip kaliteli bir ortam sağlamalıdır. Teknolojilerin erken benimsenmesi, bu çocukları Akıllı Üretim ve Endüstrinin ihtiyaçlarına daha uygun hale getirir.
Akıllı Üretim ve Endüstri 4.0 devrimi için Eğitim, teknoloji okuryazarlığı, bilgi okuryazarlığı, medya yaratıcılığı, sosyal yeterlilik ve sorumluluk, işyeri becerileri ve sivil katılım ile tanımlanır. Bunun nedeni, sunulan bilginin önemli ölçüde artması ve dolayısıyla insanların, en uygun sosyal iletişim ve etkileşimi sağlamak için içeriğe eleştirel bir şekilde erişmek ve bunları işlemek için yeni becerilere sahip olmalarını gerektirmesidir. Akıllı İmalat ve Endüstri 4.0 devrimi, ulusların eğitim sistemleri için bir fırsat ve zorluklar sunar ve yalnızca eğitim sistemleri kapsayıcılığa ve teknoloji zorunluluklarına bağlı olan ülkeler rekabetçi kalacaktır. Açıkçası, Akıllı Üretim ve Endüstri 4.0 devrimi, insanlar ve ülkeler arasında köprüler kurmak için daha çok ağların ve cihazların yakınsamasına dayanıyor.


Öte yandan uluslar, vatandaşlarını üretken kılmak ve demokrasiye katılmak için zaten dijital demokrasiye doğru ilerliyorlar. Öte yandan, işyerinde, dünya çapında dijital işyerleri talebini karşılamak için daha fazla teknolojik beceriye sahip kişiye ihtiyaç vardır. Akıllı İmalat ve Endüstri 4.0 devrimi için tüm bu talepleri karşılamak için, herkesin bilgilendirilmesini sağlamak için yaşam boyu öğrenme gereklidir. Üniversiteler, yalnızca becerileri belirlemek için değil, aynı zamanda Akıllı İmalat ve Endüstri 4.0 devriminde ihtiyaç duyulan becerilerle işgücü kalibresini üretmek için araştırma çabalarına liderlik etmelidir. Ele alınacak sorular şunları içerir:
• Akıllı Üretim ve Endüstri 4.0 devrimi için ne tür eğitim sistemleri uygundur?
• Eğitim, bilgi ve becerileri Akıllı Üretim ve Endüstri 4.0 devrimi ile nasıl eşleştirebilir?
Akıllı Üretim Sistemlerinde Eğitimin Rolü: Yüksek öğretim sektöründeki rekabet gücünün değerlendirilmesi, yasal, politik, ekonomik, sosyal ve teknolojik faktörleri ve mevcut sistemlerin rekabet avantajını değerlendiren yaklaşımı uygulamalıdır. Bu yöntemin alaka düzeyi, rekabetçi bir yüksek öğretim sistemine ilham veren, izin veren ve sürdüren bir yüksek öğretim ortamının büyümesine dayanmaktadır. Kamu (toplum) refahı standardını yükseltmede ve yenilikçi yaklaşımlarla kamu çıkarlarını tatmin etmede aktif rol oynar. Erken çocukluk eğitiminden (Okulöncesi), ilk, orta, mesleki ve yüksek öğretimden yapılmalıdır ki bu sadece kritik bir rol oynayan yüksek öğretim sisteminin rekabet edebilirliğini sağlamakla kalmaz, aynı zamanda bir ülkenin genel eğitim sisteminin rekabet edebilirliğini de sağlar.


Yüksek öğretim sisteminin etkinliği, beşeri sermaye unsurunu vurgular (akademisyenler, yüksek öğretim yöneticileri, eğitimciler, akademisyenler, öğrenciler, vb.): Genel etkililik değerlendirme sistemi, yüksek öğretim kurumlarının performansını sağlayan insan yeterliliklerine dayanmaktadır, değerlendirme , kalite güvence çerçeveleri, potansiyel talep veya nihai sonuçlar. Gelişmekte olan ülkelerin çoğunun, ulusal rekabet gücü ile sonuçlanan bilgi ve yenilikçi toplum için eğitimlerinde devrim yaratmaya odaklanmaları gereken yer burasıdır. İyi ve rekabetçi bir eğitim sistemi, bir ülkeye, bireyler veya kuruluşlar olarak ulusal yenilik sistemlerine (NIS) önemli ölçüde katkıda bulunan yaratıcı ve bilgili bir nüfus sağlar. Bu çalışmanın kavramsal ilişkisi kanıtlanmıştır.
Herhangi bir eğitim sistemi veya politikası, herhangi bir eğitim düzeyinde yaratıcılığın üç bileşenini (yaratıcı düşünme becerileri, uzmanlık ve bilişsel) teşvik eden öğrenme çıktılarına odaklanmalıdır. Bu insanlar böyle bir eğitim sistemi altında yetiştirildiklerinde, bu sadece yaratıcı değil, aynı zamanda bilgili bir topluma sahip bir ülkeyi garanti ediyor.
Öğrencileri resmi ve gayri resmi sınıflarda ne öğretildiğini sorgulamaya teşvik eden ve teşvik eden eğitim sistemleri, yaratıcı düşüncenin günün normu olduğu toplumun niteliklerini artırdığı için yenilik odaklı ekonomi için idealdir. Bu tür davranışlar, erken çocukluk eğitiminin gelişim düzeyi gibi, toplumda bir bütün olarak tesis edilmelidir. Çocukların sorgulamasına izin verildiğinde, olayları farklı bakış açılarından akıl yürütme ve analiz etme olasılığına yol açar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder